اسپاتیفای پایگاه داده موسیقی WhoSampled را خریداری کرد
اسپاتیفای روز چهارشنبه اعلام کرد که پایگاه داده ردیابی موسیقی سمپل شده توسط جامعه، WhoSampled، را خریداری کرده است. این سرویس پخش آنلاین همچنین این خبر را به عنوان بخشی از پست وبلاگ روز چهارشنبه خود در مورد ویژگیهای جدید اعتبار آهنگها به اشتراک گذاشته بود.
شرایط معامله فاش نشده است، اما اسپاتیفای به TechCrunch تأیید کرد که این خرید هم برای تیم WhoSampled و هم برای پایگاه داده آن است. (طبق دادههای PitchBook و LinkedIn که هر دو حدود 10 کارمند را تأیید میکنند، این شرکت تنها تعداد انگشتشماری کارمند داشته است.)
شرکت WhoSampled مستقر در لندن که در سال 2008 راهاندازی شد، پایگاه داده گستردهای از آهنگها، نمونهها، کاورها، ریمیکسها، هنرمندان و موارد دیگر را ارائه میدهد. طبق وبسایت آن، اکنون بیش از 1.2 میلیون آهنگ و نزدیک به 622000 نمونه را ردیابی میکند. این دادهها، جدیدترین ویژگیهای اسپاتیفای، مانند ابزار کشف موسیقی جدید آن، SongDNA، را که روز چهارشنبه اعلام شد، پشتیبانی میکنند.
با این حال، WhoSampled مدتی بود که توسط اسپاتیفای شناخته میشد، زیرا در سال ۲۰۱۶ با این استریمر همکاری کرده بود تا به کاربرانش اجازه دهد به لیستهای پخش اسپاتیفای و آهنگهای ذخیره شده خود در برنامهاش دسترسی داشته باشند.
در اطلاعیه WhoSampled در مورد این خرید، این شرکت اعلام کرد که پلتفرم و برند مستقل آن پس از بسته شدن معامله باقی خواهد ماند و انتظار میرود با تبدیل شدن به بخشی از تجارت بزرگتر اسپاتیفای، برخی پیشرفتهای کاربری را ارائه دهد. به عنوان مثال، این شرکت اعلام کرد که زمانهای مدیریت برای ارسالها تسریع خواهد شد، سایت قادر خواهد بود تبلیغات نمایشی را در هفتههای آینده حذف کند و برنامههای تلفن همراه آن با اشتراکهای رایگان، دانلود رایگان خواهند شد.
در پستی که توسط تیم WhoSampled نوشته شده است، آمده است: «از طریق مذاکرات اخیر ما با اسپاتیفای، مشخص شد که ما اعتقاد قوی به قدرت زمینه موسیقی داریم - و دیدگاهی برای کمک به شنوندگان برای عمیقتر شدن در آهنگهایی که دوست دارند.» در این پست آمده است: «اسپاتیفای تعهد واقعی خود را به ماموریت ما نشان داده است و ما نمیتوانستیم خانهای بهتر از WhoSampled پیدا کنیم.»

Comments
Post a Comment